Bag om forlaget

For ukendte forfattere er publikationsbranchen hård, det kan være særdeles svært at overbevise etablerede forlag om salgbarheden i deres ideer. Det gjaldt også for bogen "Mormors mad". Konceptet med at tage de kendte danske retter og tviste dem i en nutidig retning, men stadig anvende stort set de samme råvarer, var umulig at sælge - trods høflig interesse fra diverse store forlag.


Som konsekvens blev Kle·art dannet. Allerede et år efter udgivelsen af "Mormors mad" var 1. oplag på 3900 stk udsolgt, og med en Gourmand Award "The Special Award of the Jury" for idé og æstetik – er konklusionen, at det kan betale sig, at forfølge en stålsikker tro på en idé.

I øvrigt modtog kun to danske titler priser ved dette år uddeling.

Nerven og lysten til at lave bøger af høj kvalitet med æstetik og formidling i højsæde, har vist sig at kunne bære flere publikationer frem.

Læs mere under: Nye bøger på vej